2 VARIANTY

Nabízí se dvě varianty řešení. Každá má svoje výhody/nevýhody..

Varianta 1 - pontonová struktura s náplavkou
 - vytvořit veřejný prostor - náměstí pomocí plovoucích modulů a upravit holešovické nábřeží do podoby městské náplavky, tak jako známe např. z Rašínova nábřeží mezi Palackého a Železničním mostem
 - na náplavku se umístí kavárna / hospoda a wc, sklad pontonů, a další obslužné provozy, které potřebují napojit na inženýrské sítě
 - na vodě bude plout skládačka plovoucích modulů různé velikosti (modul - strom, modul - stánek, modul - lavička, modul - bazén atp. ...možností je spousta v závislosti na sezóně), kterou lze spojit do formace obdélníku a vytvořit tak "náměstí"

- propojení by se zajistilo jedním z modulů - přívozem, který by kyvadlově obsluhoval Štvanici i Karlín...to ale základní úkol - tj. propojit čtvrti a ostrov trochu začíná ustupovat řešení holešovického nábřeží, navíc od začátku mi varianta s přívozem připadá jako opět lehce komplikované překonání Vltavy. Na druhou stranu je to levnější varianta než most a svým způsobem atrakce.

+  výhodou je možnost odvezení pontonů, převezení kamkoliv jinam, zmenšení plochy ... mobilita
+  náměstí by mělo lidské měřítko, civilní ráz
+  pontony jsou levnější než konstrukce mostu..

 - otázkou je, kdo by tento prostor vlastně spravoval, udržoval a hlídal; kdo by měl na starosti a jak by vlastně   fungovalo přeskupování a pohyb pontonů po řece
















Varianta 2 - plocha nad vodou

- je to teď cesta ke které se přikláním, protože se jedná o zachování principu lávky i náměstí zároveň
- vznikne náměstí s monumentálním charakterem
- prázdná plocha vyvýšená nad Vltavou bude působivá sama o sobě - nový zážitek z prostoru, možnost výhledu, náhled na řeku z nové perspektivy..
-  místo okolních budov které vždy klasicky náměstí vytvářejí, tvoří kulisu pražské okolí (výhled na vítkov, Pražský Hrad atp.) a stěna stromů (Štvanice), exkluzivitu prostředí zajistí blízkost řeky a umístění nad její hladinou.


- samozřejmě velkolepost a velikost prostoru je kontroverzní, stejně tak finanční náročnost ve srovnání s pontony..

Žádné komentáře:

Okomentovat